Analiza riscurilor: 5 pasi cruciali de urmat in afaceri

Analiza riscurilor: 5 pasi cruciali de urmat in afaceri

0 Shares
0
0
0

Indiferent de sectorul de activitate al organizatiei tale, fie ca te afli intr-o firma de productie, o fabrica de celuloza si hartie, de prelucrare a produselor alimentare, in domeniul metalurgiei sau chiar al constructiilor, un proces de analiza a riscurilor SSM ar trebui sa fie o prioritate.

Evaluarea riscurilor intr-o companie asigura un loc de munca sanatos si sigur pentru toti, prin implementarea unor masuri de prevenire adecvate, adaptate la locul de munca si nevoile lucratorilor.

Probabil ca stii despre importanta efectuarii unei analize de risc in organizatie si primirea de consultanta, evaluare si analiza de risc, dar inainte de a incepe procesul, exista cateva lucruri de luat in considerare.

Cine realizeaza analiza de risc

Analiza riscurilor este realizata de o echipa competenta care va demonstra o obiectivitate de neegalat in timpul procesului. Nimic nu trebuie lasat la voia intamplarii, iar formarea adecvata este cheia implementarii unui proces riguros de analiza a riscurilor SSM. Se recomanda insistent ca evaluarea riscurilor pentru sanatate si siguranta sa fie efectuata de oameni din organizatie si nu de o echipa externa.

Retine ca este important ca echipa ta sa fie formata din oameni care au cunostinte practice despre locul de munca.

Trebuie sa fie implicati si muncitorii de teren, care indeplinesc sarcina zilnic si lucreaza indeaproape cu masinile. Pe parcursul studiului, ei sunt cei care vor oferi elemente cheie privind obiceiurile de lucru, posturile proaste, caile de acces etc. Experienta lor valoreaza aur in acest proces de imbunatatire a metodelor de lucru.

Metodologia: 5 pasi de urmat

Pasul 1: Identifica pericolele

Identificarea pericolelor provine dintr-o analiza a mediului de munca, din studiul comportamentului angajatului fata de sarcina etc. Atunci este posibil sa se defineasca fenomene, situatii si evenimente periculoase.

Pasul 2: Evalueaza riscurile

In urma identificarii pericolelor, trebuie enumerate riscurile asociate. Persoanele desemnate din compania ta vor studia consecintele fiecarui pericol pentru a determina ce tipuri de accidente pot rezulta.

Pentru a face acest lucru, se recomanda insistent utilizarea unei grile de analiza, deoarece ofera o imagine de ansamblu asupra daunelor.

Pasul 3: prioritizeaza riscurile

In timp ce o situatie riscanta ramane grava, unele riscuri le depasesc pe altele. De asemenea, nu uita de efectul pe termen lung al consecintelor unui risc. Evaluarea riscurilor este esentiala pentru stabilirea ordinii de prioritate pentru implementarea masurilor preventive.

 Pasul 4: Determinati mijloacele de prevenire

Mijloacele de prevenire sunt nelimitate. In functie de situatie si de consecintele riscului, pot fi implementate una sau mai multe masuri de protectie. De exemplu: montarea unei balustrade sau a unui lacat, purtarea ochelarilor de protectie, stabilirea unor zone de trafic specifice etc.

Retine ca este important sa creezi un plan de actiune si sa stabilesti un termen limita pentru a te asigura ca masurile preventive vor fi aduse in mediul de lucru.

Pasul 5: Verificati rezultatele

Cu totii stim zicala „greu sa imbunatatesti ceea ce nu masori”. Acelasi principiu se aplica unei analize de risc.

Implicarea angajatilor este cruciala pentru a asigura succesul unei bune analize de risc. Acestea pot viza nivelurile abaterilor si pot sugera cai de imbunatatire pentru noile proceduri existente.

0 Shares
You May Also Like