Acestea cer să ne dotăm în mod obligatoriu autoturismele nu doar cu lanțuri antiderapante, ci și cu un alt tip de anvelope, de iarnă. Când se aplică această lege? Când putem fi amendați dacă nu avem aceste cauciucuri?
Vine iarna. Un truism, e drept. Unul care ne face să zâmbim dacă suntem fani ai serialului Game of Thrones și am văzut o anumită poză virală cu Hrușcă, Bănică și Fuego pe 9gag sau pe diverse rețele de socializare.
Cu toate acestea, e un truism care ne face să ne încordăm când ne gândim la acele reglementări întortocheate ce sunt în vigoare pentru drumurile României. Acestea cer să ne dotăm în mod obligatoriu autoturismele nu doar cu lanțuri antiderapante, ci și cu un alt tip de anvelope, de iarnă. Daca sunteti in cautare de anvelope de iarna trebuie neaparat sa vizitati http://www.anvelomag.ro/anvelope-de-iarna.html , pentru cele mai bune preturi de pe piata romaneasca.
Când se aplică această lege? Când putem fi amendați dacă nu avem aceste cauciucuri? Existau zvonuri despre o dată fixă de început al sezonului rece, cândva în noiembrie, însă acestea nu s-au concretizat. Ce se știe cu siguranță este că orice șofer trebuie să treacă la anvelope de iarnă dacă temperatura atmosferică scade sub șapte grade de-a lungul mai multor zile, sau dacă ninge, sau dacă există condiții de polei sau de gheață pe drumuri.
Cum va ști agentul de poliție că avem sau nu dotarea cerută? Există două criterii care fac acest lucru foarte ușor de realizat. În primul rând, anvelopele de iarnă sunt mai moi, cele de vară sunt mai tari. Astfel, ele fac față temperaturilor și aderenței scăzute, și respectiv, temperaturilor și aderenței ridicate ale carosabilului. În al doilea rând, legea precizează că anvelopele de iarnă trebuie să aibă marcate inițialele M și S de la mountain (munte) și snow (zăpadă). Majoritatea producătorilor vor avea aceste două litere inscripționate pe cauciucuri. Unele anvelope au imprimat un fulg de nea sau imaginea unui munte. Astfel, recunoașterea acestor anvelope e facilă chiar și pentru un copil mic.
Legea e făcută pentru o siguranță mai mare a participanților la trafic, pentru a evita accidente. Anvelopele de iarnă sunt un rău necesar. Și atunci, de ce ne strâmbăm? De ce nu ne place? Răspunsul e simplu. Ne ustură la buzunar. Costurile suplimentare pentru a dota mașina corespunzător pe timpul iernii pot atinge chiar suma de 3000 de lei noi, în funcție de tipul autoturismului. Desigur, amenzile de care sunt pasibili șoferii care nu respectă prevederile legii sunt și ele destul de usturătoare.
Din fericire, există și două aspecte pozitive, pe lângă evitarea accidentelor cauzate de derapaje. Există o portiță de scăpare: puteți achiziționa anvelope pentru toate anotimpurile (all season), dacă acestea au inscripția stipulată prin lege. Totuși, majoritatea conducătorilor auto se feresc de ele. Într-o țară ca România, unde diferențele sezonale de temperatură sunt mari, nu prea își au rostul (personal, le-aș recomanda doar acelor persoane care circulă rar cu mașina).
Avantajul anvelopelor de iarnă e că oferă o mai mare aderență și siguranță de manevrare și oprire a autoturismului. Cunoscând iernile deloc blânde de la noi, investim în niște anvelope care ne vor servi pe parcursul a cel puțin patru luni pe an. După doi-trei ani, vom putea aprecia că ne-am amortizat investiția inițială, fiindcă nici setul de anvelope de iarnă, nici setul de anvelope de vară nu vor fi prea uzate pentru a putea fi folosite în continuare. Repet, tot răul spre bine.