Care este diferenta dintre un turbocompresor si un compresor?

Care este diferenta dintre un turbocompresor si un compresor?

0 Shares
0
0
0

Cu siguranta multi conducatori auto detin diferite modele de masini care au turbo, insa nu stiu care este diferenta dintre un turbocompresor si un compresor, nu cunosc nici informatii despre turbosuflante 2021, si multe altele. Acest articol vine insa cu informatii utile cu privire la diferenta dintre turbocompresor si compresor, si va prezinta multe informatii interesante.

Atat turbocompresoarele, cat si compresoarele sunt denumite sisteme de inductie fortata. Acestea sunt denumite astfel deoarece ambele sisteme sunt proiectate pentru a creste performanta motorului prin pomparea camerei de ardere cu aer. Ambele sisteme comprima aerul care intra in motor. Aceasta inseamna ca intra mai mult aer in camera de ardere a motorului, ceea ce duce in practica la o crestere a performantei motorului.

Desi au acelasi scop, compresorul si turbocompresorul difera atat in ​ceea ce priveste constructia si locatia, cat si modul in care functioneaza. Pur si simplu, un compresor este un tip de dispozitiv mecanic destul de simplu care comprima aerul care intra in camera de ardere a motorului unui vehicul.

Dispozitivul este actionat de motorul insusi si puterea este transmisa printr-o curea de frecare atasata la arborele cotit. Energia generata de actionare este utilizata de compresor pentru a comprima aerul si apoi a furniza aer comprimat motorului. Acest lucru se face prin colectorul de admisie.

Avantajele compresorului

  • Injectie eficienta de aer care mareste performanta de la 10 la 30%.
  • Constructie foarte robusta, care depaseste adesea durata de viata a masinii.
  • Acest lucru nu afecteaza functionarea motorului, deoarece compresorul este un dispozitiv complet autonom, chiar daca este aproape de acesta.
  • Temperatura de functionare nu creste semnificativ in timpul functionarii.
  • Nu foloseste mult ulei si nu necesita completare constanta.
  • Intretinere redusa.
  • Poate fi instalat acasa de un mecanic amator..
  • Nu exista asa-numitul „lag”. Aceasta inseamna ca puterea poate fi crescuta imediat (fara intarziere) de indata ce compresorul este actionat de arborele cotit al motorului.
  • Functioneaza eficient chiar si la viteze mici

Dezavantajele compresorului

Productivitate scazuta. Deoarece compresorul este actionat de o curea pe arborele cotit al motorului, iesirea acestuia depinde direct de viteza.

CE ESTE UN TURBO SI CARE SUNT AVANTAJELE SI DEZAVANTAJELE ACESTUIA?

Dupa cum s-a mentionat mai sus, turbocompresorul are aceeasi functie ca si compresorul. Spre deosebire de un compresor, totusi, un turbocompresor este un dispozitiv putin mai complex care consta intr-o turbina si un compresor. O alta diferenta importanta intre cele doua sisteme de inductie fortata este ca compresorul obtine energie de la motor, dar turbocompresorul isi obtine puterea din gazele de esapament.

Functionarea turbinei este relativ simpla: cand motorul functioneaza, asa cum s-a mentionat deja, se degaja gaze care, in schimb ajung direct in atmosfera, trec printr-un canal special si pun turbina in miscare. La randul sau, comprima aerul si il introduce in camera de ardere a motorului pentru a-i creste puterea.

PRO TURBO

  • Performanta ridicata, care poate fi de multe ori mai mare decat performanta compresorului
  • Foloseste energia de evacuare
  • Consum redus

Putere.

Dezavantaje

Ca dezavantaje trebuie mentionat faptul ca reparatiile si intretinerea sunt destul de costisitoare. Uneori exista o asa-numita „intarziere turbo” sau intarziere intre apasarea pedalei de acceleratie si timpul necesar pentru cresterea puterii motorului.

Deoarece uleiul de motor este utilizat pentru a reduce temperatura de functionare, uleiul se schimba cu 30-40% mai mult decat un motor cu compresor. Nu in ultimul rand, este foarte important de mentionat faptul ca pentru a fi instalat, trebuie vizitat un service auto profesionist, deoarece instalatia este destul de complicata si este aproape imposibil sa o faci intr-un garaj de acasa, sau sa fie facuta de catre un mecanic necalificat sau fara experienta.

0 Shares
You May Also Like