Ce este SEO? Definitie si semnificatie!

Probabil ati auzit de sute de ori ca optimizarea motorului de cautare (SEO) este un instrument fundamental pentru marketingul digital. Dar stii cu adevarat ce este SEO si cum functioneaza? In acest articol va vom explica ce este SEO si care sunt elementele fundamentale la care trebuie sa lucrati pentru a optimiza pozitionarea SEO a portalului in motoarele de cautare.

Definitia SEO- iata ce trebuie sa cunosti

SEO (in limba engleza, Search Engine Optimization) actioneaza asupra traficului organic al unui portal web, adica asupra traficului provenit din rezultatele de cautare naturale si ne-sponsorizate ale motoarelor de cautare, cum ar fi Google sau Bing, printre altele. Astfel, SEO si SEA (in limba engleza, Search Engine Advertising) se opun, acest din urma concept fiind platit. Dar sa ne intoarcem la ceea ce ne preocupa: SEO. Vezi aici strategii de content marketing.

Google, de exemplu, foloseste 200 de criterii pentru a clasifica si pozitiona portalurile web pe paginile sale de rezultate (SERP), iar cunoasterea a ceea ce sunt si a modului in care functioneaza este cheia pentru a intelege de ce SEO este atat de important.

Pe scurt, SEO este critic pentru ca iti face portalul mai vizibil, ceea ce se traduce in mai mult trafic si mai multe oportunitati de a obtine clienti noi. Prin urmare, este necesar sa vorbim despre anumiti piloni si elemente care intervin in pozitionarea SEO a portalurilor web.

Piloni de SEO

SEO se bazeaza pe trei piloni fundamentali: tehnica, experienta utilizatorului, continut si recomandari.

Aspectul tehnic al portalului web

La ce bun este SEO daca portalul web nu are un design atractiv si simplu? Fiecare profesionist are propria definitie a ceea ce inseamna un design bun al site-ului web: designerii grafici vor spune ca cel mai important lucru este designul, informaticienii vor opta pentru ergonomie, iar marketerii vor prefera rezultatele statistice (vizite, vanzari etc.).

Cu toate acestea, pentru expertii SEO, definitia unui design bun merge mai departe si, pentru aceasta, Google ne ofera anumite instructiuni cu privire la modul in care designul unui portal web ar trebui sa fie astfel incat sa fie eficient si sa apara in primele pozitii ale rezultatelor in motorul sau de cautare.

  • Accesibilitate: Pare de baza, dar majoritatea portalurilor genereaza celebra “eroare 404”, de exemplu.
  • Indexare: Pentru ca Google sa afiseze un portal in rezultatele sale, acesta trebuie sa poata fi indexat de robotii motoarelor de cautare.
  • Structura: Utilizati titluri si subtitrari pentru a organiza si a clasifica continutul portalului.
  • Adancime: Cu cat utilizatorul are nevoie de mai multe clicuri pentru a accesa o pagina, cu atat va fi mai dificil sa ajungeti la ea, fie din cauza lenei, fie din cauza dificultatii. Acest punct este, de asemenea, luate in considerare in experienta utilizatorului.
  • Link-uri externe (catre alte portaluri web): Contrar credintei populare, link-urile externe sunt foarte importante in SEO (la fel ca si link-urile care duc la portalul nostru de pe alte pagini web, asa cum vom vedea mai tarziu).
Sonia Ciocîrlan:
Related Post