Cu siguranta ati auzit vreodata de SEO sau l-ati vazut mentionat undeva in universul digital. Dar in ce consta si cum il puteti folosi? Nu trebuie sa fiti expert in marketing pentru a intelege ce este SEO si cum poate beneficia brandul dv. In acest articol explicam intr-un mod simplu conceptul si principalele sale caracteristici. Cititi mai departe si luati notite!
Semnificatia SEO sau optimizarea motorului de cautare
SEO, sau Search Engine Optimization, sunt acronime care, in limba romana se traduce ca optimizarea motorului de cautare. In lumea marketingului digital, SEO este definit ca un set de strategii care sunt folosite intr-un site web pentru a favoriza pozitionarea sa web in motoarele de cautare organic.
Cu alte cuvinte, acestea sunt tehnici care ajuta la optimizarea unui site web care urmeaza sa fie afisat printre primele rezultate ale unei cautari pe Google, Compania mea pe Google, YouTube sau Yahoo, de exemplu, fara a fi nevoie sa platiti pentru aceasta.
Si ce folos are asta? Simplu: cu cat un site web este mai bine pozitionat, cu atat vizibilitatea acestuia este mai mare pentru utilizatori.
Acest lucru faciliteaza directionarea traficului catre acesta si creste probabilitatea ca vizitatorii sa ia masuri in cadrul site-ului.
Acest lucru este cunoscut ca un apel la actiune -limba engleza CTA (Apel la actiune) si poate avea activitati cum ar fi abonarea, descarcarea unui element, cum ar fi o carte electronica sau un infografic, sau efectuarea unei achizitii, pentru a numi cateva.
Si, in plus fata de servirea pentru a genera clienti potentiali sau potentiali, puteti adauga anunturi pe site-ul dvs. sau vinde dupa afiliere pentru a castiga bani online.
Acum, cand vorbim despre ceea ce seo este intr-o companie, se face referire la persoana responsabila de executarea strategiilor SEO pentru a realiza o buna pozitionare a site-ului web. El este cineva care este specializat in aceste tehnici si stie cum sa le efectueze in mod optim pentru a obtine rezultate bune.
Cum functioneaza SEO pe Google?
Primul lucru pe care ar trebui sa stiti este ca Google a devenit cel mai folosit motor de cautare din lume, deoarece obiectivul sau este de a oferi utilizatorilor informatii de calitate, care ofera raspunsul adecvat la orice intrebare (cautare) pe care le cer si in orice browser web care este utilizat.
Intrebarea este, cum o faceti daca exista aproximativ 1,88 miliarde de site-uri web? Cum stiti care dintre ele sunt cele mai bune si contin doar solutia ceruta de utilizator? Practic, urmati acesti 3 pasi:
- Urmarire: Este procesul prin care Google cauta si descopera pagini noi sau continut actualizat pe internet prin analizarea adreselor URL si a continutului acestora. Pentru a face acest lucru, foloseste roboti cunoscuti sub numele de crawlere sau paianjeni, deoarece simuleaza un efect spider web urmand linkurile de pe site-uri web. In acest fel, Google poate detecta site-uri cu informatii valoroase si care pot fi utilizate pentru a raspunde utilizatorului.
- Indexare: Odata ce aceste pagini web sunt descoperite datorita crawling-ului, Google le include intr-un index, care functioneaza ca o baza de date uriasa in care sunt stocate cele mai importante informatii despre aceste site-uri. Ca parte a indexului, paginile pot fi afisate ca urmare a unei cautari. E ca si cum ai spune ca o carte este disponibila intr-o biblioteca.
- Clasificare: Deja indexate, site-urile web sunt organizate si clasificate in functie de continutul lor. Astfel, atunci cand un utilizator face o interogare, Google preia site-urile pe care le considera cele mai relevante in indexul sau pentru a rezolva cautarea. Pozitia in care le arata ca rezultate este decisa de un algoritm care ia in considerare diferite variabile, cum ar fi link-urile si calitatea continutului, printre multe altele.
Aici, poti vedea mai multe despre optimizare site Google si tot ce implica.
Ei bine, acum ca stiti in linii mari cum functioneaza acest faimos motor de cautare, putem trece la cel mai interesant: cum functioneaza SEO pentru a pozitiona un site web in Google.
Exista multe actiuni care pot face parte dintr-o strategie SEO. Cu toate acestea, toate indica un obiectiv comun: de a face web-ul cea mai buna versiune a sa. In acest fel, Google il poate accesa cu crawlere, il poate indexa si clasifica ca un site de calitate capabil sa ofere utilizatorului raspunsul pe care il cauta.
Exista o varietate de tehnici SEO, care fac parte din principalii factori pe care Google ii ia in considerare atunci cand alege rezultatele pe care le va afisa mai intai ca raspuns la o cautare.
De exemplu, generarea de link-uri, crearea de continut de calitate bazat pe cercetarea cuvintelor cheie, experienta utilizatorului pe site-ul dvs., si chiar si cele mai specializate detalii, cum ar fi utilizarea de etichete si coduri. Din acest motiv, este atat de important sa stiti ce este SEO in marketing si sa il implementati.