Ce este un filtru de particule?

Filtru de particule? Cu siguranta stiti deja acest termen, mai ales daca ati avut probleme cu el, iar daca ati fost norocosi pana acum nu va bazati prea tare pe asta.

Cei care se afla in cautarea unui autoturism au posibilitatea de a-si alege o masina noua, insa isi pot indrepta atentia si spre un autoturism second hand, iar aceasta idee nu ar fi una tocmai rea mai ales daca isi cumpara un autoturism care are doar 2-3 ani vechime si care arata si ruleaza impecabil.

Chiar daca pe piata incep sa apara din ce in ce mai multe modele noi de masini electrice, cei care se afla in cautarea unui autoturism tot mai mult prefera autoturismele pe benzina, ca sa nu mai spunem de cele diesel care sunt cele mai indragite de catre soferi.

Tinand cont de faptul ca majoritatea celor care isi cumpara masini second hand isi indreapta atentia spre masinile diesel, in continuare vom discutam despre masinile diesel.

Filtru de particule la masinile diesel

Ei bine, trebuie precizat faptul ca masinile diesel care circula acum pe sosele sunt dotate cu filtru particule, al carui rol este acela de a reduce poluarea prin retinerea particulelor de carbon eliberate dupa ardere.

Asadar, putem spune ca masinile diesel care sunt dotate cu filtru de particule polueaza mult mai putin decat masinile diesel care nu sunt dotate cu filtru de particule. Ei bine, aceste filtre de particule au aparut odata cu aparitia masinilor Euro 4. De fapt, ele sunt cele care au permis trecerea masinilor diesel de la norma de poluare Euro 3 la norma de poluare Euro 4.

Referitor la filtru de particule, este foarte important de precizat faptul ca acesta este pozitionat pe traseul de evacuare al masinii, iar rolul sau este de a capta si de a sparge particulele nocive de dimensiuni mari in unele de dimensiuni mici.

Filtru de particule : se infunda prea des?

Un amanunt foarte interesant este acela ca filtrele de particule sunt de mai multe tipuri, insa trebuie precizat ca toate au acelasi scop si anume de a reduce poluarea.

Soferii care au de gand sa isi cumpere o masina diesel, trebuie sa tina insa cont de un amanunt foarte important. Din diferite motive, filtrul de particule se poate infunda, iar motivele sunt destul de multe.

De exemplu, masinile care au fost rulate foarte mult timp in oras se pot confrunta cu o astfel de problema. Folosirea unui ulei de motor necorespunzator poate sa fie un alt motiv datorita caruia filtrul de particule se poate infunda.

Motivele infundarii filtrului

Calitatea proasta a combustibilului poate reprezenta un alt motiv datorita caruia filtru de particule se poate infunda. Chiar si datorita unor probleme ale senzorilor de temperatura si presiune se poate infunda filtrul de particule, sau atunci cand injectoarele au probleme, ori atunci cand turbosuflanta este defecta si incarca filtrul cu ulei ars.

Asadar, dupa cum se poate observa, filtrul de particule se poate infunda din diferite motive, asa ca pentru remedierea problemei trebuie incercata o regenerare a sa conducand masina aproximativ 30 de minute in treapta a-3-a, turata la 1600 – 188 rpm.

Filtru de particule : ce facem daca nu se mai regenereaza?

In cazul in care filtrul de particule nu se regenereaza, trebuie oprit motorul iar apoi repetat procedeul insa masina va trebui turata tot in a-3a treapta insa la 2000 rpm.

Daca nici asa nu se regenereaza filtrul de particule, atunci problema va fi remediata doar intr-un service auto autorizat, unde fie se regenereaza filtrul de particule, fie se poate anula iar astfel pe viitor nu va mai aparea o astfel de problema.

Sonia Ciocîrlan:
Related Post