Crossover Volvo: XC70

XC70-ul are o destinatie extrem de clara: familiile care ies destul de des in weekend in zone cu infrastructura mai proasta. El poate veni dotat ori cu benzinarul de 3.2 litri si 238CP, ori cu dieselarul de 2.4 litri si 185CP. Daca primul este destinat clar celor care vor un SUV mai rapid, cel de-al doilea, prezent pe modelul testat, este destinat celor care vor sa aiba si ceva mai multa autonomie decat din parcare pana la coltul strazii.

Cuplat cu o transmisie automata Geartronic in sase trepte, D5-ul isi face treaba molcom si serios indiferent la ce turatii il tii. Sau, ma rog, indiferent cat de subturat il va tine cutia automata. Nu vei avea parte de demaraje fulminante, caci nici nu-si propune asta, insa cele 10.9 secunde necesare pentru a atinge 100km/h sunt dublate de niste reprize excelente intre 70-130km/h, cuplul de 400Nm revarsandu-se generos in depasiri.

Desi e vorba de o masina de 4.838mm lungime si 1.861mm latime, XC70-ul e destul de agil si in oras. Vizibilitatea laterala foarte buna este ‘de vina’ in aceasta privinta. Directia asistata exact atat cat trebuie ajuta si ea, astfel incat deplasarea prin traficul aglomerat nu va fi catusi de putin greoaie.

In viraje exista ruliu, dar este minimal, iar la drum lung hurdubaia asta este pur si simplu incantatoare. Iubitorii de sportivitate se vor gandi la sinucidere, evident, insa publicul tinta doritor de relaxare se va simti foarte bine. Bonus, pe portiunea rusinos de distrusa dintre Bucuresti si Adunatii Copaceni nu simti mai nimic in habitaclu, desi trenul de rulare trebuie sa faca fata unei suprafete de rulare mai peticite decat bugetul Romaniei.

Odata iesit de pe asfalt, XC70-ul stie destule pe macadam si pe noroi. Drumul forestier cu sleauri de noroi de 30cm a fost parcurs cu usurinta, desi garda la sol nu e suficient de inalta pentru a fi complet linistiti, iar electronica masinii a avut ceva dificultati in a urca din sleauri pe creste, cu pornire de pe loc. In special spoilerul fata nu are suficiente protectii pentru a baga masina la noroi serios, iar unghiul de atac e prea mic si spoilerul musca din noroi cu spor. Insa pentru restul drumului senzatia a fost de tanc in mediul propriu, iar suspensiile au facut fata cu brio craterelor de pe drumurile judetene care merg spre Calugareni.

Caci inginerii suedezi s-au preocupat in primul rand de confort. Si asta se simte in permanenta la rulare: directia comunica intrucatva, dar chiar si in modul Advanced sau Sport nu te vei precipita sa faci nebunii pe sosea, caci intreaga masina nu-ti va da ghes. Franele par cam moi in prima instanta, insa o apasare mai ferma va ingheta tancul pe asfalt intr-o clipita.

Nici n-are rost sa mai amintesc ca XC70 are un pachet de securitate impresionant in materie de airbaguri si ranforsari, voi spune doar ca si pe aceasta masina pilotul automat franeaza singur atunci cand te apropii cu viteza mai mare de o masina aflata in fata ta. Acest sistem este combinat cu cele de avertizare la parasirea involuntara a benzii de rulare si cu cel de avertizare luminoasa in caz de apropiere in viteza de un autovehicul care franeaza sau e oprit. Nu ma indoiesc ca in 10-15 ani masinile Volvo vor ajunge sa se conduca practic singure, moment in care vom putea sari cu totii prin masina ca Tarzan, dar fara a mai pune in pericol pe nimeni.

Rezumand tinuta de drum: nu iti vei lua aceasta masina pentru sportivitate sau offroad serios. Totusi, dieselul se achita cu brio de datorie, masina are eleganta unui sedan pe sosea in ciuda pozitiei mai inalte, iar drumurile forestiere sau de carute nu ii vor pune probleme. Un allroader care reuseste ceea ce isi propune si inca cu stil, asadar!

Am spus ca suspensiile sunt in mod clar indreptate spre confort, ele absorbind cu sete orice denivelari le pui sa inghita. La o masina de aceasta categorie, era si de asteptat. Senzatia de confort este intarita de absenta zgomotelor trenului de rulare, precum si de insonorizarea perfecta a habitaclului.

Pozitia la volan este undeva intre un break si un SUV, allroaderul fiind doar cu 18cm mai jos decat XC90. Suportul lateral putea fi insa mult mai bun, la fel si suportul lombar. Lipsa de aderenta in viraje este data si de pielea folosita pe echiparea Summum, extrem de moale si de matasoasa, dar pe care aluneci daca iei curbele mai cu aplomb.

Calitatea asamblarii este la nivelul obisnuit pentru Volvo. Lemnul, pielea, plasticele moi si placute la atingere, chiar si coloritul folosit… toate respira prin toti porii calitatea premium veritabila.

Sistemul audio se aude perfect, dar nu am cuvinte de lauda pentru sistemul de navigatie, care nu prea stie nimic din Romania in afara unor strazi din marile orase. In plus, are un meniu greoi si este dificil de configurat, asa ca te vei lasa pagubas destul de repede.

Climatizarea ne-a permis sa pastram o atmosfera constant placuta, desi am trecut rapid de la un soare de primavara catre averse de ploaie. Apropo, trapa din pavilion este de nepretuit atunci cand te plimbi prin padure…

Spatiul este enorm, atat pentru pasagerii din fata cat si pentru cei din spate. Nu doar ca este enorm, mai este si foarte bine configurat. Ai loc sa stochezi absolut tot ce-ti trece prin minte: sticlute de 0.5 litri in panourile de usi, un termos de 2 litri in torpedou, un aparat foto in cotiera etc. Iar spatiul de bagaje poate face invidios un furgon. In standard ai la dispozitie 575 de litri, iar cu bancheta spate rabatata ai 1600 de litri, cu o podea perfect plana si un sistem de rabatare integrala sau partiala extrem de usor de folosit.

Am apreciat si butonul de inchidere automata a hayonului, dar as fi asteptat si un sistem de deschidere separata a lunetei, mai util in spatiile inguste. Oricum, ideea generala e ca in spate poti incarca jumatate de hypermarket, tot iti va ramane spatiu pentru a mai strecura trei baxuri de bere, un gratar, niste scaune de camping si tot ce iti mai trebuie pentru un picnic.

Rezumat? Confort, numele tau e Volvo. In afara de o oarecare lipsa de ergonomie a scaunului soferului, nimic de reprosat acestei masini in privinta confortului. Si aici Volvo XC70 bifeaza cam tot ce si-a propus.

Versiunea D5 dispune de doua transmisii: o cutie de viteze manuala in sase trepte si una Geartronic tot in sase trepte. Cu ajutorul celei manuale, D5 accelereaza de la 0 la 100 km in 8,9 secunde, atingand o viteza maxima de 209 km/h.

Suedezii de la Volvo, unii dintre cei mai apreciati constructori auto din punctul de vedere al confortului si al sigurantei, au hotarat ca cele doua caracteristici trebuie neaparat incluse si in segmentul corossoverelor, adica al automobilelor bazate pe platforma unui model de clasa medie.

Mai intai a trebuit sa construiasca un model pe care sa il poata echipa atat cu tapiserie de piele, un motor puternic, dar si o garda la sol destul de inalta incat sa fie comparata cu a unui SUV.

Asa ca inginerii Volvo au inceput lucrul pornind de la modelul V70, l-au ridicat la o distanta de sol de 21 de centimetri, ce ii permite sa ruleze si pe orice drum forestier, si au adaugat o serie de panouri de protectie din plastic, suspensii independente si tractiune integrala.

Design – libertatea versatilităţii

Funcţiile inteligente şi versatile ale noului model Volvo XC70 îţi oferă libertatea să acţionezi spontan. Un exterior rezistent, mai mult spaţiu pentru bagaje, confort sporit cu scaune încălzite şi ventilate şi un sistem audio de excepţie. Urcă în elegantul Volvo XC70 şi relaxează-te.

Performanţe – calitate de înaltă clasă pentru plăcerea de a conduce

La trepte de viteză mai mari sau mai mici, noul Volvo XC70 are tot ce trebuie pentru a face dintr-o călătorie obişnuită una cu totul specială. Cu noul motor cu şase cilindri şi motorul diesel cu cinci cilindri şi injecţie directă, profită la maxim de suspensiile avansate. Iar dacă drumul te provoacă – tracţiunea integrală, noul sistem de control al coborârii în pantă şi sistemul standard de control al tracţiunii DSTC pot face diferenţa.

Mediul înconjurător – un paradis departe de poluare, polen şi alergii

Fie că te afli blocat în trafic la oră de vârf, fie că te afli în urma unui tractor încărcat cu fân, vei respira mai uşor în noul Volvo XC70. Datorită caracteristicilor precum Pachetul Clean Zone Interior şi sistemul de control al calităţii aerului, habitaclul noului XC70 este un spaţiu ideal – în timp ce motoarele cu utilizare eficientă a energiei protejează cât pot de mult mediul înconjurător, prin emisii scăzute de poluare.

Date tehnice Volvo XC70

– Dimensiuni L x l x h: 4838 x 2119 x 1604 mm
– Ampatament: 2815 mm
– Capacitate portbagaj: 575 litri
– Capacitate rezervor (l): 70

Motor: Volvo XC70 3.2 AWD
– Capacitate cilindrică (cmc): 3192
– Cutie de viteze: G6
– Putere maximă (CP@RPM): 238@6200
– Cuplu maxim (NM@RPM): 320@3200
– Viteza maximă (km/h): 215
– Acceleraţie 0-100km/h (s): 8,6
– Carburant: benzină
– Standard emisie noxe: Euro 4
– Consum urban/extraurban/mixt (l/100km): 16,4/8,5/11,4
– Emisii CO2 g/km: 272

Motor: Volvo XC70 D5 AWD
– Capacitate cilindrică (cmc): 2400
– Cutie de viteze: M6 [G6]– Putere maximă (CP@RPM): 185@4000
– Cuplu maxim (NM@RPM): 400@2000-2750
– Viteza maximă (km/h): 210 [205]– Acceleraţie 0-100km/h (s): 9.3 [9.9]– Carburant: diesel
– Standard emisie noxe: Euro 4
– Consum urban/extraurban/mixt (l/100km): 9.3 [10.5] / 6.1[7] / 7.3[8.3]– Emisii CO2 g/km: 193 [219]

Dotări standard Volvo XC70 Kinetic
– ABS
– DSTC – Sistem dinamic control tractiune si stabilitate
– EBA – Asistare la franarea de urgenta
– EBL – Activare stopuri frana si lumini panica la franarea de urgenta
– SIPS bags, airbag-uri laterale
– Airbag sofer si pasager
– IC – Airbag-uri tip perdea
– Pretensionare pirotehnica centuri siguranta fata / spate cu blocare automata
– WHIPS – Protectie impact din spate pentru scaune fata
– IDIS – Sistem inteligent gestionare informatii sofer
– Siguranta pentru copii la usile din spate
– Alarma Volvo Guard
– Senzor de miscare si inclinare pentru alarma
– ISO-FIX
– Imobilizator electronic la pornire
– Inchidere centralizata cu telecomanda;Inchidere de siguranta
– Servodirectie
– Volan reglabil pe inaltime si telescopic (coloana deformabila)
– Sistem de tractiune integrala controlata electronic
– Instant Traction
– HDC (Hill Descent Control) – Asistent la coborare/urcare pe suprafete inclinate
– Climatizare automata
– Reglaj temperatura separat sofer / pasager
– AQS – Sistem control calitate aer
– Filtru de polen
– Indicator temperatura exterioara
– Geamuri electrice fata / spate
– Scaune fata ajustabile pe inaltime cu suport lombar reglabil
– Scaun pasager rabatabil catre inainte
– Agatatoare haina pe tetiera pasager
– Cotiera fata / spate
– Suport pahare fata
– Volan imbracat in piele
– Levier frana de mana imbracat in piele
– Schimbator de viteze imbracat in piele
– Computer de bord
– Pilot automat
– Ornamente de aluminiu XC, pe panouri usi, torpedou, consola centrala
– Oglinzi parasolar iluminate (sofer si pasager)
– Tapiterie Duved, textil/vinil
– Cutie de viteze manuala in 6 trepte (D5)
– Cutie de viteze geartronic in 6 trepte (3.2, D5)
– Sistem audio Performance, 1- CD (include 4 boxe-amplificator 4x20W)
– Comenzi audio pe volan; Mufa aux MP3
– Lampi pentru citit fata / spate
– Iluminare sub bord sofer / pasager
– Reglare manuala faruri
– Lumini interioare cu temporizare
– Lumini „Home safe”
– Scrumiera si bricheta
– Proiectoare de ceata
– Covorase textile
– Bancheta spate rabatabila (40/20/40)
– Plasa protectie bagaje din otel
– Prelata portbagaj
– 16″ jante aliaj, CECINO, 215/65 R16
– Roata de rezerva temporara
– Bare longitudinale tip XC
– Turometru; Ceas digital
– Oglinzi electrice si incalzite; Parbriz incalzit
– Triunghi reflectorizant; Trusa de prim ajutor
– Filtru de particule Diesel
– Positive temperature control (D5)
– Priza 12 V in consola fata si portbagaj
– Frana parcare actionata electric

Dotări standard Volvo XC70 Momentum (suplimentar/diferit faţă de versiunea anterioară)
– Oglinda retrovizoare cu efect heliomat
– Oglinzi exterioare rabatabile electric cu lumini incorporate si tratate hidrofug
– Scaune fata incalzite
– Tapiterie piele
– Senzor de ploaie
– Suport pentru sticla/cos de hartii in consola spate
– Suport cumparaturi in portbagaj

Dotări standard Volvo XC70 Summum (suplimentar/diferit faţă de versiunea anterioară)
– Senzor de parcare cu avertizare sonora pentru mersul inapoi
– Faruri Bi-Xenon; Spalator faruri
– Scaun sofer si oglinzi exterioare cu reglaj electric si memorie
– Ornamente geamuri argintii
– 17″ jante aliaj, SARGAS (235/55 R17)

Sonia Ciocîrlan:
Related Post