Dacia Duster-SUV-ul 2010 In Romania?

Dacia Duster a fost conceput pentru un rulaj mixt pe toate tipurile de sosele si drumuri. Astfel, Duster va fi disponibil în toate tarile de comercializare în versiunea 4X2 – pentru clienti care doresc un vehicul cu garda mare la sol, cu o pozitie de conducere înalta la volan, dar care nu au o nevoie reala de patru roti motrice în utilizarea cotidiana – si în versiunea 4X4 pentru o utilizare mai larga.

Baza rulanta ranforsata a modelului Dacia Duster este adaptata pentru o utilizare atât în afara drumurilor amenajate cât si pentru o utilizare off-road datorita unei garzi la sol înalte (de peste 200 mm) si a unor unghiuri de trecere importante (30° pentru unghiul de atac si de peste 35° pentru unghiul de degajare).

Dacia Duster are o greutate limitata la 1 180 kg în versiunea 4×2 si la 1 280 kg în versiunea 4×4. Datorita unei comenzi unice si intuitive (de provenienta Nissan) situata în habitaclu, la baza consolei centrale, soferul unei Dacia Duster poate selecta cu usurinta mai multe moduri de tractiune al vehiculului.

Dacia Duster ofera locuri confortabile pentru 5 adulti. Modelul asigura ocupantilor acelasi nivel de spatiu interior ca Dacia Logan berlina. Capacitatea portbagajului modelului Dacia Duster este fara concurenta tinând cont de dimensiunile compacte ale vehiculului. In functie de versiune, portbagajul ofera pâna la 475 dm³ ISO.

In cazul în care bancheta spate este rabatata iar sezutul acesteia este basculat, Dacia Duster ofera un volum de încarcare impresionant care poate depasi 1 600 dm³ ISO (în functie de versiune).

Motorizarile

Dacia Duster va fi disponibil, în versiunile 4X2 si 4X4, cu o motorizare pe benzina – 1.6 16v 110 CP precum si cu doua motoare diesel – 1.5 dCi de 85 CP si 1.5 dCi de 105 CP, prezente deja pe numeroase vehicule din gama Renault.

Cu aceste motoare producatorul sustine ca Duster va afisa un consum redus si un bilant ecologic performant având în vedere ca versiunile diesel dCi emit sub 140 g CO2/km în versiunea 4X2 – beneficiind astfel de semnatura Dacia eco² – si mai putin de 150 g CO2/km în versiunea 4X4.



Siguranta
In planul sigurantei pasive, Dacia Duster beneficiaza, în versiunea de serie, de doua airbag-uri frontale (în functie de piata) si de centuri de siguranta în 3 puncte cu limitator de efort pentru locurile din fata. In functie de versiune sunt disponibile doua airbag-uri laterale cap/torace pentru locurile din fata. Acestea asigura o protectie suplimentara pentru ocupanti în cazul unui soc lateral.

Sistemele de pretensionare pirotehnica pentru locurile din fata (în functie de versiune) îmbogatesc dispozitivul de retinere al Dacia Duster, asigurând o mentinere optima a toracelui si, în caz de soc frontal, limitând deplasarea corpului catre înainte.

Când o vedem pe strada

Dacia Duster va fi lansata în primavara anului 2010 în Europa, în Turcia si în Maghreb (Algeria si Maroc). Modelul va completa gama Dacia, aflata în expansiune pe majoritatea acestor piete. Pe lânga cele trei vehicule de persoane pe care le comercializeaza în prezent – Sandero (cu versiunea Stepway), Logan si Logan MCV, Dacia s-a instalat deja si în segmentul vehiculelor utilitare cu modelele Logan VAN si Logan Pick-Up.

Incepând din iunie 2010, Duster va fi lansat, sub marca Renault, în Ucraina, în Orientul Mijlociu (Israel, Iordania, Siria, Liban), în Egipt si în unele tari din Africa.

Expansiunea Duster va continua în 2011. In Tarile din Golful Persic modelul va fi disponibil sub marca Renault începând din acel an, vehiculele urmând a fi produse de uzina de la Mioveni.

Duster va fi produs si în Brazilia, în uzina de la Curitiba, alaturi de modelele Sandero, Sandero Stepway si Logan. Vehiculele fabricate aici vor fi vândute în Brazilia, în Argentina, în Mexic si în Chile.

Ulterior, Duster va fi industrializat si produs în Rusia, în uzina Avtoframos din Moscova.

Competitorii directi
Desi Dacia nu a anuntat înca preturile pentru gama Duster este de asteptat ca acestea sa fie la un nivel sensibil mai mic decât media SUV-urilor pe care le gasim în ofertele producatorilor consacrati.
Skoda Yeti, un model recent lansat, este oferit în echiparea de baza cu un pret de pornire de la aproximativ 15.000 euro fara TVA.

Un alt model cu care ar putea concura Dacia Duster îl gasim în oferta unui producator coreean. Este vorba despre Hyundai Tucson care este oferit cu un pret de baza de 15.815 euro cu TVA inclus.

Daca cineva spera ca noua Dacia Duster sa aduca un nou interior pentru modelele Dacia, diferit fata de cel care a debutat in 2004 pe Logan, sperantele ii vor fi in totalitate spulberate cu un nou set de poze asigurat de furnizorul DaciaClub.ro. Se pare ca vom vedea ceva cu adevarat nou abia la viitoarea generatie Logan, programata pentru 2011.

Pana atunci, putem vedea poze cu interiorul noii Dacia Duster, din care putem observa o serie de modificari: in primul rand vorbim de un selector pentru modul de transmisie 4×4, situat la baza consolei centrale si insotit de butoane pentru ESP si ceea ce pare a fi un Hill Descent Control.

Ornamentele de un crom satinat au fost acum inlocuite de unele lucioase, in timp ce scaunele din “piele” si cutia de viteze cu sase trepte sunt elemente de noutate.

S-a lansat Dacia Duster de 350 CP

Dacia lanseaza noul Duster prin prima participare la Trofeul Andros, acolo unde Alain Prost va pilota un model special modificat pentru acest eveniment.

Dacia va participa la circuitele pe gheata din cadrul Trofeului Andros, editia 2009-2010, la categoria Silhouette. Fiabilitatea vehiculelor va fi pusa la grea incercare, iar Dacia va avea ocazia sa demonstreze ca robustetea este inscrisa in genele sale de marca. Regulamentul concursului nu permite echiparea vehiculelor din competitie cu elemente de tehnologie foarte sofisticate sau costisitoare. Astfel, conform regulamentului de concurs, care impune utilizarea un anumit tip de sasiu, de cutii de viteze si de pneuri, concurentii vor apela la solutii simple si ingenioase, doua trasaturi care definesc spiritul Dacia.

Ultimul nascut al gamei Dacia va primi botezul competitiei avandu-l la volan pe Alain Prost. Dacia isi propune sa creeze astfel un efect de surpriza, prezentand in avanpremiera Dacia Duster, ale carui linii prefigureaza viitorul model 4×4 al marcii, care va fi comercializat in 2010. Flancurile inalte si pasajele de roti profilate indica apartenenta modelului la universul vehiculelor 4×4. Caroseria vehiculului de competitie Dacia Duster a fost adaptata exigentelor concursului: suprafetele vitrate mari si pozitia montantului frontal au fost concepute pentru a oferi o buna vizibilitate frontala si laterala.
Trofeul Andros este recunoscut drept una dintre competitiile sportive foarte dificile, cu circuite pe gheata, a caror stare variaza in functie de conditiile meteo. Prin urmare, Alain Prost isi va putea pune in valoare aptitudinile de pilot profesionist, intr-o competitie care cere indemanare, rigoare si precizie.

Pe langa talentul pilotilor, masinile inscrise in competitiile Trofeului Andros sunt supuse unor pregatiri speciale. In dacia duster alain prost 101 300×199 S a lansat Dacia Duster de 350 CPacest sens, vehiculul de competitie Dacia Duster a beneficiat de intreaga expertiza Renault Sport Technologies in materie de competitii automobilistice. Sub caroseria din fibra de sticla se afla un sasiu tubular si un motor V6 3l 24v al Aliantei Renault Nissan. Motorul a fost special pregatit pentru a oferi performante maxime in ciuda testelor dure la care va fi supus. Afisand o putere de 350 CP la 7 500 rot/min, motorul ofera un cuplu de 360 Nm la 5 500 rot/min. Cutia de viteze cu 6 trepte permite o schimbare precisa si rapida a rapoartelor, chiar si in timpul virajelor pe gheata. Amplasarea motorului in partea posterioara a masinii are drept scop repartizarea optima a masei regulamentare de 950 kg. Un centru de greutate localizat cat mai jos confera stabilitate maxima si un comportament mai eficient.

Vehiculul de competitie Dacia Duster este echipat cu suspensii cu doua brate triunghiulare si amortizoare cu cursa lunga, care ii permit sa abordeze terenurile dificile.

Vehiculul este echipat cu diferential cu alunecare limitata, indispensabil pentru conducerea in conditii extreme. Acest dispozitiv, care se regaseste si pe alte modele de competitie sau de serie concepute de Renault Sport Technologies, mentine eficienta vehiculului indiferent de gradul de aderenta la sol, de stilul de pilotaj sau de tipul de curba abordat. In plus, vehiculul de competitie Dacia Duster este echipat cu un sistem cu 4 roti directoare, pentru un control complet al traiectoriei. Acest sistem este mecanic, actionat printr-un mecanism conectat la directia fata, care poate fi ajustat rapid in functie de configuratia circuitului.

Fisa tehnica a vehiculului de competitie Dacia Duster
Tubular, din otel
Suspensii cu doua brate triunghiulare

Motor
VQ 30 al Aliantei Renault Nissan
Dispunere centrala in partea din spate
6 cilindri dispusi in V
24 de supape
Cilindree (cm³) : 2 987
Alezaj x cursa (mm) : 93 x 73.3
Putere maxima kW CEE (CP): 257 (350)
Regim putere maxima (rot/min) : 7 500
Cuplu maxim Nm CEE : 360
Regim cuplu maxim (rot/min) : 5 500

Transmisii
Cutie de viteze secventiala SADEV cu 6 rapoarte

Sistem de franare
Frane fata (ø in mm – tip) 260 – otel ventilat
Frane spate (ø in mm – tip) 265 – otel

Roti
5.5” x 16” magneziu
Pneuri Continental Racing Contact2

Dimensiuni / Mase
Lungime : 4 001 mm
Latime : 1 900 mm
Punte fata/spate : 1 690 mm
Ampatament : 2 500 mm
Greutate : 950 kg
Rezervor carburant (L) 25

Marca Dacia in Franta

Lansata in Franta in 2005, marca Dacia a devenit un actor major al pietei auto franceze in decurs de numai 4 ani. In dacia duster alain prost 106 300×243 S a lansat Dacia Duster de 350 CPacest interval, peste 150 000 de vehicule marca Dacia au fost cumparate de clientii francezi. Cu o cota de piata de 2,29% la nivelul anului 2009 (sfarsitul lunii octombrie 2009, VP si VU), Dacia se situeaza in top 10 al celor mai comercializate marci in Franta. Datorita vehiculelor sale robuste, spatioase si accesibile, Dacia rastoarna codurile cu noua abordare pe care o propune clientilor sai: produse si servicii complete la preturi accesibile. Pe piata din Franta, Dacia comercializeaza in prezent intreaga sa gama: Sandero, Logan berlina, Logan MCV si cele doua utilitare, Logan VAN si Logan Pick-Up.

Alain Prost
Nascut pe 24 februarie 1955 la Lorette (departamentul Loire): 54 de ani
4 Titluri de Campion Mondial de F1 : 1985 (McLaren), 1986 (McLaren), 1989 (McLaren), 1993 (Williams Renault)
Prima victorie : 1981, la volanul unui Renault F1 (RE 30), la Dijon, cu ocazia Marelui Premiu al Frantei la F1.
199 Grand Prix-uri disputate
51 victorii. 41 recorduri, 33 pole positions. 798,5 puncte inregistrate
1997-2001 : Director al echipei F1 Prost Grand Prix
Repere istorice la Trofeul Andros :
– prima cursa : 17-18 ianuarie 2003 la Lans-en-Vercors
– prima victorie : 13 decembrie 2003 (l’Alpe d’Huez, Toyota)
– numar de victorii : 15 (din 7 care 2006/2007)
– cel mai bun sezon : 2006-2007:castigator
In clasamentul general :
2003-2004 (Toyota) : locul 2
2004-2005 (Toyota) : locul 3
2005-2006 (Toyota) :locul 2
2006-2007 (Toyota) : locul 1
2007-2008 (Toyota) : locul 1
2008-2009 (Toyota) : locul 2

Trofeul Andros
Trofeul Andros a luat fiinta in 1990. Acest campionat pe gheata combina performantele de viteza cu spectacolul, in cadrul mai multor categorii de probe. Dacia Duster va participa la categoria Silhouette. In functie de regulamentul de concurs al fiecarei probe, caroseria vehiculului de competitie va trebui sa se apropie de varianta unui vehicul deja comercializat pe piata sau care urmeaza sa fie comercializat. Majoritatea elementelor prezente pe acest vehicul de competitie sunt stabilite de regulamentul de concurs: sasiu tubular, 4 roti motoare si directoare, un motor V6 3l 340 CP, o cutie de viteze cu 6 rapoarte si pneuri Continental Ice Racing Contact.

Probele
O proba competitionala este compusa din doua zile de curse. In prima zi, se fac teste cronometrate (nu se vor acorda puncte), urmate de manse de calificare. Vehiculele (4 vehicule pentru fiecare cursa) se vor lansa in 4 ture cronometrate. Timpii cumulati in cele 4 ture stabilesc castigatorul mansei. Doar cursa cea mai buna din doua se ia lua in calcul. Performantele obtinute in cadrul acestor manse vor conduce la formarea unui clasament reprezentand 80% din punctajul final, in functie de care se va stabili baremul de plecare in finale. In cea de-a doua zi, ziua finalelor, se vor organiza curse cu 10 masini in formatie, pe 10 ture reprezentand 20% din punctajul total.
Programul celor 7 Probe :
Proba Val Thorens 5-6 decembrie
Proba Andorre 12-13 decembrie
Proba Alpes d’Huez 18-19 decembrie
Proba Isola 2000 8-9 ianuarie
Proba Lans en Vercors 15-16 ianuarie
Proba Saint Die des Vosges 23-24 ianuarie
Proba Finala Clermont/Superbesse 29-30 ianuarie


Sonia Ciocîrlan:
Related Post