Aplicatia este prescurtarea de la “Aplicare”.Se refera, mai presus de toate, la aplicatii pentru telefoane mobile si tablete. Acestea pot fi jocuri, instrumente pentru colectarea de informatii de tot felul, stiri, retele sociale, utilitati pentru fotografii, videoclipuri sau muzica etc. Care, prin intermediul software-ului, indeplinesc anumite sarcini pentru utilizator.
Acestea sunt distribuite in magazine virtuale (App Store, Google Play) la care telefoanele sau tabletele au acces direct.
In Spania de exemplu, potrivit unui studiu realizat de IAB, 80% dintre respondenti sunt proprietarii unui smartphone, iar 86% dintre ei acceseaza internetul zilnic prin intermediul mobilului, in medie, 2 ore si jumatate. Vazand aceste date, pare logic sa luati in considerare utilizarea mobilului pentru a va contacta clientul, nu credeti?
Aplicatiile ofera rezultate excelente IMM-urilor ca instrument de promovare si loialitate. Ele servesc in mod fundamental pentru a comunica si a consolida legaturile cu clientii dvs., pentru a stabili o relatie stransa cu acestia. Ele sunt o scuza buna pentru ei sa interactioneze cu brand-ul. In plus, acestea va ofera o imagine inovatoare, la zi cu noile tehnologii. Daca schimbi bateria telefonului, respecta marca produsului. Pentru Samsung, de exemplu, vei avea nevoie de acumulator original Samsung.
Aplicatiile mobile ca si un canal de vanzari directe functioneaza cel mai bine pentru marile branduri care sunt deja bine cunoscute (Ikea sau Zara, de exemplu).
Recomandari pentru ca aplicatiile mobile sa aiba succes
Primul lucru la care va trebui sa te gandesti este cel mai eficient mod de a te conecta cu clientii tai, ce fel de experienta vrei sa oferi si cum vrei ca acestia sa se raporteze la brandul tau.
Aplicatia nu ar trebui sa fie o reproducere a site-ului web al companiei dvs. Desigur, site-ul dumneavoastra trebuie sa poata fi afisat corect pe un dispozitiv mobil sau pe o tableta, dar aplicatiile mobile trebuie sa ofere valoare adaugata site-ului companiei pentru a avea sens.
Aplicatia va trebui sa aiba cel putin una dintre aceste trei functii pentru a avea succes:
- Fiti util: de exemplu, o aplicatie pentru a face o programare la un coafor. Ti-ar permite sa vezi orele disponibile si sa rezervi in orice moment in afara orelor de atentie pentru public, ai putea cunoaste si ofertele saptamanii si poate din acest motiv sa te incurajeze sa faci un tratament pe care nu l-ai gandit a priori.
- Distrati-va: vedetele aplicatiilor de divertisment mobil sunt cele care prezinta un fel de joc, in care utilizatorul trebuie sa-si demonstreze abilitatea de a trece la ecranul urmator.
- Oferiti continut de interes: un bun exemplu ar fi Nestlé. Acest brand a dezvoltat o aplicatie cu tot felul de retete si chiar retete video, propunand meniuri, care sunt de mare interes pentru iubitorii de bucatarie.
De asemenea, este esential ca aplicatiile mobile sa tina cont de urmatoarele puncte:
- Software compatibil. In prezent, sistemul de operare pe care il au majoritatea smartphone-urilor esteAndroid cu 78%, comparativ cu 11% dintre iOs care este sistemul de operare al Iphone-urilor si Ipad-urilor. In functie de buget, puteti lua in considerare crearea aplicatiei in plus fata de Android, iOS si Windows Phone.