Dodge Journey 2.0: masina pur americana in Europa!

659573134

Dodge_JourneyPiata auto din Romania a cunoscut in ultima perioada, sau mai bine spus in anul 2008 o invazie de automobile de fabricatie americana. Un astfel de brand auto care a avut un impact sesizabil, este cel al americanilor de la Dodge Motor Company.

Caliber, Nitro si acum Journey
Istoria succesului marcii Dodge pe aceste meleaguri exista datorita echiparii masinilor americane cu propulsoare diesel de origine VW si VM Motori, TDI-ul de doi litri facand prima figura buna pe micutul Caliber. De atunci si pana in prezent si alte modele beneficiaza de serviciile TDI-ului VW, modele precum Avenger si Journey.

Dodge si mini mpv-ul Journey
Masina din test se numeste Journey si reprezinta cel mai mic monovolum al americanilor. Spunem mic deoarece Dodge mai produce si marele Grand Caravan, o versiune aparte a Chrysler-ului Voyager. Chiar si asa, Journey se poate mandri cu o dimensiune a caroseriei care poate concura lejer un Renault Espace sau un VW Sharan.

Dodge_JourneyMotorizare
Sub capota lui Journey, pentru Europa, se gaseste doar un diesel TDI de doi litri cu pompa duza de 141 CP. Acest TDI face o figura buna pe un Dodge Caliber sau un Avenger cu o greutate de maxim de 1.5 tone, insa pe acest Journey de doua tone la gol el se chinuie sa faca fata, insa in niciun caz nu putem sa vorbim de performante.

Transmisie
Singura componenta tehnologica care poate sa fie considerata high-tech la noul Journey este transmisia semiautomata cu dublu ambreiaj. Aceasta nu este un DSG marca VW ci una special realizata pentru Dodge de catre specialistul german Getrag. Aceasta transmsie face o figura buna daca nu uitam ca motorul este relativ slab si greutatea la gol ajunge lejer in jurul a doua tone. Mai mult, din aceste considerente, economia de combustibil este nu foarte buna atat in mediul urban cat si in cel extraurban datorita treptei a 6-a foarte scurta. Pe scurt va putem spune ca la o viteza de croaziera de 140 km/h turatia TDI-ului este de peste 3.500 rpm.

Concluzie
Dodge incearca din rasputeri sa conceapa o masina pe gustul europenilor, insa transmisia semiautomata Getrag nu este inca suficient de rafinata pentru a concura cu un DSG made by Volkswagen, iar lipsa versiunii cu 7 locuri pentru Europa constituie un minus foarte mare.
Dodge_Journey
DODGE JOURNEY CRD
MOTOR: L4 Diesel
CAPACITATE (cmc): 1.968
PUTERE MAXIMA (cp/rpm): 140/4.000
MOMENT MOTOR (Nm/rpm): 310/1.750
TRANSMISIE: semiautomata
ANVELOPE: 225/65R16
VITEZA MAXIMA (km/h): 200
REPRIZA 0-100 km/h (s): 10,5
CONSUM MEDIU: 6,3 l; MINIM: 5,8 l; MAXIM: 8,4 l
DIMENSIUNI L x l x h (mm): 4.888 x 1.834 x 1.672
GREUTATE (kg): 1.890
REZERVOR (l): 77
PRET (EURO) FARA TVA: 23.422; CU TVA: 27.872

PRO: Spatiul interior mare, suspensie comfortabila, dotari cuprinzatoare, fiabilitate recunoscuta a motorului diesel Volkswagen.
Contra: Doar 5 locuri, calitate mediocra de fabricatie greutate la gol exagerata, pret mare, optionale multiple si scumpe.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *