Atunci cand o organizatie ia in considerare certificarea sistemului sau de management al calitatii in conformitate cu ISO 9001, aceasta trebuie sa determine ce beneficii va aduce acest lucru. Adica va profita atunci cand efectueaza toate actiunile.
Nu toate organizatiile obtin aceleasi avantaje atunci cand identifica sistemul de management al calitatii. Desi putem spune in linii mari ca exista multe si ca acestea vor ajuta compania sa imbunatateasca rezultatele.
Inainte de a incepe sa enumeram toate motivele pentru care ar trebui implementat un sistem de management al calitatii, dorim sa comentam ca exista doua tipuri de motivatii care ne vor conduce la implementarea standardului ISO 9001 in companii.
Pe de o parte, vorbim despre motivatiile interne ale companiei si, pe de alta parte, despre cele externe.
De ce sa implementati ISO 9001 in compania dvs.?
A venit timpul sa enumeram cele 6 motive pentru care ISO 9001 ar trebui implementat:
- Imbunatateste rezultatele organizatiei. In linii mari si datorita avantajelor pe care le implica, putem spune ca certificatele ISO 9001 ajuta la imbunatatirea situatiei financiare a companiilor.
- Creste vanzarile. Unul dintre motive este ca va duce la imbunatatirea rezultatului organizatiei cu vanzari crescute. Se datoreaza in mare parte imbunatatirii imaginii acesteia si cresterii productivitatii.
- Imbunatateste imaginea organizatiei. Punctul anterior este defalcat in cei mai mari doi exponenti ai sai. Se vorbeste ca certificatele ISO 9001 ajuta la consolidarea increderii in piata si in consumatori.
- Cresterea productivitatii. Cresterea eficientei resurselor va duce la o crestere a productivitatii finale. Atat prin resurse tehnologice, cat si de catre lucratori.
- Satisfactie mai mare. Din partea clientilor si a lucratorilor. Acest lucru va duce la o mai mare incredere si la o valoare de piata mai buna.
- Imbunatatirea conditiilor de munca. Certificati sistemul de management al calitatii care ne va conduce la obtinerea unor conditii mai bune pentru angajati. Chiar si organizatia poate lua in considerare implementarea unui certificat pentru Sistemul de Management al Sanatatii si Securitatii Ocupationale, care va reduce sansele unui incident de munca.
Toate standardele ISO sunt supuse revizuirii din cand in cand, pentru a preveni ca acestea sa devina invechite.
Noul ISO 9001 2015 prezinta o abordare preventiva prin efectuarea unei analize a riscurilor si oportunitatilor, ceea ce face ca vechile actiuni preventive sa dispara.
S-au nascut concepte diferite, cum ar fi contextul organizatiei, prin care compania trebuie sa identifice toti factorii externi si interni, care sunt relevanti in scopul obtinerii tuturor rezultatelor asteptate.
Este necesar sa se consolideze ideea de conducere pentru conducerea superioara, care trebuie sa fie mult mai implicata in sistemul de management.
Celelalte modificari incearca sa aduca standardul ISO 9001 2015 mai aproape de organizatie, acordand mult mai multa importanta unui management integral si se intelege ca obiectivele proceselor organizatiei trebuie sa urmareasca satisfactia clientilor. Informatiile despre schimbari au fost abundente in retea de mult timp.
Educatie si formare
Toate persoanele implicate in sistemul de management al calitatii necesita ore de educatie si formare. Unele mai putin decat altele, dar este cu siguranta o cerinta inevitabila in acest proces de tranzitie ISO 9001 2015.
Organismele de certificare au programe diferite de audit si certificare si preturi accesibile la certificate ISO 9001.
Este important sa cunoasteti programul specific al organismului dumneavoastra de acreditare, deoarece ar fi ideal ca acesta sa fie acelasi care insoteste organizatia dumneavoastra in tranzitia la ISO 9001 2015.
Certificari ISO
ISO (Organizatia Internationala pentru Standardizare) este o organizatie internationala care s-a nascut la mijlocul secolului trecut cu un scop specific: standardizarea unei serii de standarde pentru a crea un cadru international comun de referinta.
In acest scop, organizatia a unificat criterii si a creat standarde care garanteaza siguranta si calitatea proceselor, produselor si serviciilor furnizate de companii, printr-o certificare care garanteaza ca sunt indeplinite cerintele stabilite.
Ce companii pot fi certificate ISO?
Cerintele pentru obtinerea certificatelor de calitate ISO nu sunt restrictive, dimpotriva. Majoritatea certificarilor ISO sunt deschise oricarui tip de companie, deci nu exista nicio cerinta de acces la aceasta.
Datorita certificarilor, companiile sunt consolidarea in fata clientului ca o valoare sigura in serviciile, produsele si activitati, unul dintre motivele pentru care obtinerea acestuia este foarte recomandabil.
Beneficiile obtinerii Certificari de securitate pentru compania dvs.
Printre cele mai importante beneficii se numara imaginea si reputatia brandului, cu avantajul competitiv rezultat pe piata.
Toate sistemele de management bazate pe standardele ISO sunt orientate spre imbunatatirea continua si satisfactia clientilor, precum si toate partile interesate legate de companie. Certificarea este un element diferentiator in raport cu alti concurenti si uneori constituie un factor indispensabil pentru a putea opta pentru anumite oportunitati de afaceri.
Pe plan intern, ofera, de asemenea, o serie de avantaje pentru companie, deoarece permite standardizarea proceselor si imbunatatirea eficientei acestora. In plus, ajuta la identificarea si gestionarea riscurilor, amenintarilor si oportunitatilor de afaceri, indiferent daca acestea sunt securitatea informatiilor, sanatatea si securitatea. In cele din urma, acestea ofera companiei un sprijin de incredere si sustenabilitate in fata tuturor partilor interesate (lucratori, clienti, furnizori si societate).