Masina second hand - la ce trebuie să fii atent

Masina second hand – la ce trebuie să fii atent

0 Shares
0
0
0

În acest material am decis să venim în ajutor cu câteva sfaturi de bază , tuturor celor care sunt începători în achiziționarea unei mașini second hand și nu numai. Vreți să deveniți buni negociatori și cumpărători care nu dau greș? Atunci important este ca pe parcursul aplicării sfaturilor de mai jos, să observați și comportamentul și discursul vânzătorului: este sincer sau încearcă să ascundă ceva? Este calm și răbdător în furnizarea răspunsurilor la întrebări și la verificări sau vă grăbește pentru a le omite?

Acestea fiind spuse, nu uitați să fiți atenți la:

Exterior și interior

Din capul locului, un bun sfat ar fi să luați în considerare angajarea unui inspector independent de autovehicule pentru a verifica  mașina. Acest lucru vă va oferi o liniște suplimentară și orice probleme pe care ar putea să le găsească, ar putea fi instrumente utile de negociere pentru mai târziu.

  • Verificați scaunele de tăieturi sau semne de deteriorare.
  • Căutați rugină și orice denivelări, zgârieturi și diferențe de culoare la caroserie.
  • Verificați dacă toate echipamentele electrice (luminile, ferestrele) funcționează și, dacă există, încercați aerul condiționat.
  • Verificați dacă toate panourile se potrivesc perfect. Dacă nu, mașina ar fi putut fi implicată într-un accident.
  • Nu uitați să verificați și parbrizul – punctele și crăpăturile v-ar putea costa sute de lei pentru a le repara.
  • Excesul de uzură pe cauciucurile pedalei, covorul, scaunele și volanul ar putea fi un indicator că mașina este mai veche decât pare.
  • Verificați anvelopele și roata de rezervă. Adâncimea minimă a profilului benzii trebuie să fie de 1,6 mm pe lățimea anvelopei. Acest lucru se poate face cu ușurință cu o monedă.
  • Dacă anvelopele sunt uzate mai mult pe o parte decât pe alta, alinierea roților ar putea avea nevoie de reglare sau ar putea fi ceva mai grav.
  • Căutați fum de evacuare excesiv și zgomote neobișnuite.
  • Verificați numărul de identificare a vehiculului. Asigurați-vă că nu a fost manipulat și corespunde cu numărul din certificat.

Motor

Feriți-vă de fumul excesiv, de gaze și ascultați pentru a identifica orice zgomote neobișnuite.

Înainte de a porni autovehiculul, verificați dacă sub capacul uleiului de motor se găsește o substanță albă groasă care ar putea indica o problemă cu garnitura capului sau deteriorarea motorului.

Scoateți joja de ulei de motor, ștergeți-o cu o cârpă, apoi reintroduceți-o. Acum scoateți din nou și verificați nivelul maxim și dacă uleiul în sine este auriu și limpede. Dacă nu, mașina probabil necesită o vizită la un service – acesta este și un posibil punct de negociere. Cu toate acestea, dacă este un motor diesel, uleiul poate deveni închis la culoare chiar imediat după schimbare.

Insistați să porniți mașina de la rece. Dacă este caldă capota, înseamnă că a fost pornită deja. Vânzătorul încearcă să ascundă o problemă?

Verificați semnele de fum excesiv când porniți mașina și când conduceți. Motorul trebuie să fie liniștit și să tragă fără probleme.

Un pic de abur sau fum alb de evacuare atunci când porniți mașina este relativ normal, mai ales în zilele reci, dar excesul de fum albastru, negru sau chiar alb, ar putea fi semne de pericol.

Atunci când accelerați, verificați oglinda retrovizoare pentru fum excesiv de la eșapament.

Verificați nivelurile lichidului de răcire și lichidului de frână ale motorului, plus bateria (terminalele trebuie să fie lipsite de rugina și să nu aibă resturi).

După testul de încercare, verificați scurgeri în locașul motorului și sub mașină.

Direcție

Ascultați pentru a identifica eventualele scârțâituri sau pocnituri atunci când rotiți volanul. Un sunet ușor, lung, este totuși normal la servodirecție.

Asigurați-vă că autovehiculul nu trage într-o parte la circularea pe o anumită porțiune de drum.

Frâne

Verificați frânele dacă opresc mașina în linie dreaptă.

Ascultați orice vibrații sau zgomote de frecare la frânare.

Încercați să plecați  ușor  cu frâna de mână trasă – nu trebuie să existe alunecări.

Ambreiaj și roți dințate

Verificați punctul de “mușcare” al ambreiajului – dacă este aproape de partea de sus, acest lucru ar putea indica faptul că în curând este nevoie de un nou ambreiaj.

La o mașină ce are cutie automată, asigurați-vă că schimbările de viteză sunt netede, imediate și aproape silențioase.

Suspensie

Asigurați-vă că plimbarea este netedă și că mașina absoarbe denivelările de pe șosea – nu ar trebui să se audă zgomote sau să se simtă săltăreață.

Ar fi de preferat să mergeți și pe drumuri denivelate sau neasfaltate tocmai pentru a observa cum se comportă suspensia când e foarte solicitată.

Ascultați pentru a identifica orice zgomote neobișnuite pe măsură ce conduceți.

Atenția sporită e principala armă împotriva achizițiilor neinspirate în materie de mașini. Și cum e mai bine să previi decât să tratezi, vă recomandăm să luați în considerare sfaturile noastre atunci când vă aflați în rolul cumpărătorului.

 

0 Shares
You May Also Like
Ce_este_filtrul_de_particule

Ce este un filtru de particule?

Cei care se afla in cautarea unui autoturism au posibilitatea de a-si alege o masina noua, insa isi pot indrepta atentia si spre un autoturism second hand, iar aceasta idee nu ar fi una tocmai rea mai ales daca isi cumpara un autoturism care are doar 2-3 ani vechime si care arata si ruleaza impecabil.

Citeste Mai Mult
Conceptul-Mini-Cooper

Conceptul Mini Cooper

Brandul Cooper echipeaza cu anvelope de ultima tehnologie masinutele Mini Cooper , atat de apreciate atat pentru design cat si pentru usurinta cu care pot fi manevrate .Conceptul Mini a aparut la mijlocul secolului XX , mai exact pe 26 august 1959. Aceasta “masinuta” foarte agila , simpla cu un pret accesibil dar care ofera siguranta a fost realizata de Sir Alec Issigonis.
Citeste Mai Mult