Faţă de modelul R8 cu formele sale agresive, R8 Spyder a primit câteva modificări: s-a renunţat la designul excesiv pentru formele fine, mai elegante, ceea ce fac maşina mult mai atrăgătoare din toate punctele de vedere.
Caracteristicile acestui nou model se pot defini foarte simplu, pentru că Audi a reuşit să îmbine armonios performanţele unei maşini sportive cu o greutate perfectă, un design exclusivist care se defineşte prin părţile realizate din fibră de carbon şi un motor V10 care reuşeşte să dezvolte 525 de CP. Revenind asupra datelor tehnice care stau la baza acestui model, trebuie precizat că acesta atinge 100 de km/h în doar 4.1 secunde, viteza maximă fiind de 313 km/h. Ca şi alte cabrilete care au un sistem hidraulic, soft top-ul se deschide şi se închide în doar 19 secunde inclusiv în timpul mersului la o viteză de 50 km/h. Greutatea lui R8 Spyder este de apreciat, 1720 kg, datorată în mare parte sistemului folosit la construirea caroseriei, denumit Audi Space Frame – per total cântăreşte cu doar 6 kg în plus faţă de modelul R8.
Motorizarile vor fi aceleasi ca si la coupe: actualul V8 4.2, care dezvolta 420 CP, V10 pe benzina (preferat in locul lui V10 biturbo, care apare la RS6 dar care este “incendiar”, la propriu) si viitorul V8 4.2 TDI de 326 CP.
Preturile urmeaza sa fie cu aproximativ 12.ooo de euro mai mari decta ale actualului model.
Audi R8 Spider are un plafon textil, care se pliaza intre scaune si motorul pozitionat central, iar elementele laterale denumite “sideblades”, caracteristice coupe-ului, lipsesc la aceasta versiune.
Cu ocazia inaugurarii celui mai mare centru Audi, West London Audi, care isi va deschide portile publicului in urmatoarele sapte zile, reprezentanta Audi din Marea Britanie va prezenta modelul R8 V10 Spider unui grup de 300 de invitati. Supercarul poate fi comandat incepand de luna viitoare, insa livrarile vor incepe abia in prima parte a anului 2010. Versiunea cu transmisie manuala cu sase rapoarte porneste de la 109.580 (117.310 euro) lire sterline, iar cea cu transmisie R tronic costa 114.670 de lire sterline (122.759 euro).