Declaratia francezului vine dupa ce directorul general al Mercedes, Dieter Zetsche afirma la inceputul acestei saptamani, ca Mercedes poarta discutii privind proiecte comune cu cei de la Renault. In presa auto europeana au aparut informatii despre faptul ca Mercedes cauta un partener care s-o ajute sa dezvolte proiectul mini masinii Smart si pentru a concepe impreuna motoare pentru Mercedes Clasa B, dar si pentru alte modele compacte.
Patrick Pelata a spus ca discutiile cu Mercedes acopera diverse domenii de cooperare posibile, inclusiv motoare, transmisii si platforme. Un parteneriat, de pe urma caruia ar fi dezvoltate platforme de masini mici sau vehicule electrice, ar fi mai benefic pentru Mercedes decat pentru Renault, avand in vedere marimea relativa a acestora”, a declarat analistul Credit Suisse, Stuart Pearson.
Noile aliante vor reduce costurile
Constructorii auto cauta noi parteneriate si aliante pentru a reduce costurile fixe si care sa creasca vanzarile. Prin aceste metode, industria auto va incearca sa devina mult mai eficienta, a declarat Dieter Zetsche pentru revista germana Auto Motor si Sport. Zetsche a mai spus ca Mercedea va purta discutii si cu alti constructori auto, in afara de Renault.
„Ar fi interesant sa dezvoltam platforme cu un alt producator pentru modele din game pozitionate sub berlina Mercedes Clasa C”, a declarat directorul Daimler pentru revista auto germana. „Suntem in cautarea unor posibile noi parteneriate, dar nu doar cu Renault”, mentioneaza Dieter Zetsche.
Presa de specialitate relateaza ca Mercedes si Renault au planuri pentru a colabora la platforma pentru un model de foarte mici dimensiuni. Cel mai probabil, este vorba despre urmatoarea generatie de automobile Smart, care vor sosi pe piata in 2013, dar si pentru noul Renault Twizy, un vehicul electric de oras.
Mercedes a declarat ca dezvoltarea de noi motoare pe benzina si diesel cu trei cilindri, ar putea reprezenta o oferta de motorizare si pentru modele Renault.
Francezii a prezentat Twizy Concept Car, la salonul auto din Frankfurt, in septembrie, unde au declarat ca acesta se va construi in serie la fabrica din Valladolid, Spania.