Turbosuflanta: pentru ce este si diferente, o scurta istorie

Turbosuflanta: pentru ce este si diferente, o scurta istorie

0 Shares
0
0
0

Turbosuflanta a revenit in centrul atentiei de cativa ani. Vorbim despre motoare pe benzina, pentru ca la motorine, turbocompresorul odata ce intra nu mai este in afara, deoarece are doar avantaje. Pe de alta parte, la motoarele pe benzina, dupa explozia anilor ’80, in deceniul anilor ’90 aceasta tehnologie a fost treptata pusa deoparte.

Dar recent, doua fapte au permis turbo-ului sa reia scena: evolutia incredibila si foarte rapida a electronicii si necesitatea de a reduce emisiile de gaze poluante, indemnate in mare masura de reglementarile internationale. Deci, sa incercam sa ne reimprospatam memoria, rezumand in termeni generali cum functioneaza motorul turbo.

Turbosuflanta, adesea prescurtat in turbo, este un organ mecanic al carui scop este de a supraincarca un motor cu ardere interna. Acum poti gasi inclusiv turbosuflante noi si reconditionate.

Uneori cunoscut sub numele de grup turbo, pentru integrarea intre o turbina centripeta (partea „fierbinte” sau partea de evacuare a turbosuflantei, datorita faptului ca primeste gazele de evacuare la temperatura ridicata) si un compresor centrifugal („ „rece” sau partea de aspiratie, in care este aspirat aerul de comprimat), este cea mai comuna metoda pentru cresterea sursei de alimentare a motoarelor endoterme, in special a celor din industria auto.

Turbosuflanta este instalata pe motor prin montarea laturii fierbinti pe colectoarele de evacuare (care pentru a concentra debitul poate fi, de exemplu, de tipul 4 in 1). Primul tip, turbosuflanta, este cel mai comun si este utilizat la motoarele cu sisteme de injectie si la majoritatea celor cu carburatoare, iar avantajul este de a limita dispersia combustibilului de-a lungul peretilor sistemului de alimentare.

Motor turbo pe benzina

Intr-un motor traditional pe benzina, camera va permite sa alocati profilul de deschidere si inchidere a supapei. Legea de deschidere / inchidere este fixa ​​si poate fi optimizata prin intermediul unui „sistem de sincronizare variabila a supapelor” numai pentru un domeniu de functionare restrans, discriminat de numarul de rotatii ale motorului pe minut. Rotatia camei impinge tacheta si deschide sau inchide supapa.

Motor turbo diesel

Functionarea turbosuflantei este independenta de tipul de alimentare cu motor, deoarece nu face parte din faza de ardere. Mecanismul de supraincarcare poate fi de un alt tip, dar scopul final este intotdeauna acelasi, adica recuperarea energiei gazelor de esapament si „utilizarea acesteia” in faza de admisie.

Acest lucru usureaza foarte mult munca pistoanelor care, in loc sa traga, pot reveni la punctul mort inferior „impins in jos”. Aerul care vine de la compresor intra in camera de ardere mixta si precomprimata. Intreaga faza de explozie si descarcare castiga in eficienta si energie. Gazele de esapament ies inca pline de energie care este trimisa la o turbina care recupereaza o mare parte din ea si o returneaza la compresor.

In general, compresorul si turbina sunt „cu cheie” pe acelasi arbore. Tipul de motor este de origine aeronautica si este inca baza functionarii motoarelor cu jet mare. Aerul produs de compresor serveste si la alimentarea altor echipamente auxiliare.

Poate ca nu toata lumea stie ca aceasta componenta, care a permis cresterea puterii specifice a motoarelor actuale, a fost inventata acum mai bine de un secol de un inginer elvetian numit Alfred Buchi. Ideea a venit de la genialul tehnician chiar in momentul in care studia turbinele cu aburi. Posibilitatea de a folosi o energie pierduta, cum ar fi cea continuta in gazele de esapament care ies din motor, a fost tentanta, iar acest lucru a gasit o aplicare aproape imediata

0 Shares
You May Also Like