Cand si de ce sufla ulei turbo?

0 Shares
0
0
0

Turbo-urile sunt fundamentale pentru a face fata provocarilor cele mai presante ale industriei auto. Imbunatatesc dramatic eficienta procesului de ardere, imbunatatesc performanta vehiculului si contribuie la reducerea emisiilor.

Ce este un turbo si cum functioneaza?

Un turbocompresor este o componenta critica extrem de personalizata pentru motor. Utilizeaza gazul de evacuare al motorului pentru a conduce roata turbinei pana la 350.000 RPM. Roata turbinei conduce apoi roata compresorului printr-un arbore. Roata compresorului asigura aer comprimat motorului, iar acest aer comprimat face combustibilul sa arda mai eficient pentru o mai mare putere si economie de combustibil.

Cum functioneaza un turbo?

Turbo folosete gaze de evacuare pentru a alimenta o roata a turbinei, care este conectata printr-un arbore la o roata a compresorului. Pe masura ce cele doua roti se rotesc, cantitati mari de aer inconjurator sunt aspirate si comprimate.

Acest aer este trecut printr-un ventilator, pentru a-si creste si mai mult densitatea inainte de a intra in motor. Motoarele cu turbocompresor genereaza mai multa putere decat motoarele de aceeasi dimensiune, fara turbo, iar procesul de ardere devine mai eficient. In plus, acest lucru ajuta la reducerea emisiilor si la imbunatatirea experientei de conducere.

In ciuda acestor emisii reduse si a imbunatatirii experientei de conducere, exista si situatii in care turbo se poate defecta, iar proprietarii masinilor vor fi nevoitii sa caute turbosuflante second hand 2020, sa le reconditioneze pe cele defecte sau sa cumpere turbosuflante aftermarket.

Tot referitor la turbo, amintim faptul ca in anumite situatii poate sa sufle ulei, iar in urmatoarele randuri vom prezenta cateva dintre aceste cauze:

Oprirea la cald 

Dupa ce conduceti vehiculul cu turbocompresor greu, ar trebui sa lasati motorul sa stea la ralanti timp de 1 pana la 2 minute pentru a permite uleiului sa circule prin turbocompresor pentru a indeparta caldura din partile interne ale turbo-ului.

Daca nu faceti acest lucru, atunci data viitoare cand porniti vehiculul, interiorul turbo ar putea fi uscat, motiv datorita caruia, partile interne pot fi “ajutate” sa se uzeze prematur.

Contaminarea uleiului

Contaminarea uleiului va distruge rapid un turbo, iar in acest caz fie veti cauta un specialist in reconditionare turbo, fie veti cauta turbosuflante second hand 2020 la preturi avantajoase.

Materialele straine pot fi particule de praf sau de nisip, sau alte particule care ar fi putut cadea in vasul de ulei. Aceasta este cea mai neplacuta problema de avut, pentru ca deseori necesita reconstructia sau inlocuirea turbo, si spalarea completa a motorului.

Greutatea improprie a uleiului

La fel ca motoarele, turbocompresoarele au o grosime necesara de ulei pentru a fi utilizate. Daca utilizati o greutate prea subtire de ulei pentru temperaturile ambientale, turbo-ul dvs. poate duce la suflarea uleiului.

Greutatea minima necesara este de 10w 30, dar de multe ori unii oameni sunt capabili sa ruleze ulei de 5W in masinile lor la temperaturi sub 0 grade, dar amintiti-va doar ca va asumati un risc daca uitati sa schimbati uleiul cand temperaturile de afara devin mai calde.

Blocarea ventilatiei carcasei manivelei

Blocarea ventilatiei carcasei manivelei provoaca acumularea presiunii din baia de ulei, ceea ce nu permite mai mult timp scurgerea uleiului din turbo, deoarece carcasa manivelei este presurizata.

0 Shares
You May Also Like