Rata de crestere a link-urilor in procesul de optimizare seo

Rata de crestere a linkurilor

Una dintre intrebarile care mi se adreseaza frecvent atunci cand vorbim despre optimizare seo este care ar fi formula optima in ceea ce priveste cresterea link-urilor unui site . Cu alte cuvinte cam cate siteuri sa punem spre noi pe zi, luna ,etc…

Raspunsul exact nimeni nu il poate da dar voi incerca sa explic putin sistemul meu propriu de gandire.

Fireste ca primul indicator care trebuie luat in vizor este dat de vechimea siteului nostru si evident portofoliul de backlink-uri pe care il are deja. Astfel, in functie de acesti indicatori stabilim strategia. Deci pentru un site nou vom pune 1-2 linkuri pe zi in prima luna, apoi vom creste volumul lor gradual fara sa facem salturi mari.

Pana la urma noi cream ciclicitatea acestor linkuri, pe care Google o va analiza. Nu este nici un domeniu ca altul. Sigur ca pe cat posibil vom incerca sa parem cat de naturali cu putinta si nu vom pune linkuri la data fixa cu regularitate. Eu personal as merge pe o strategie mai alambicata de genul : prima zi 2 linkuri, a doua zi 5 linkuri, a treia zi pauza, a patra zi 1 link, a cincea zi 3 linkuri, a sasea zi pauza, si pe acelasi principiu as continua.

Astfel Google nu va vedea o ciclicitate exacta ceea ce ii da senzatia de naturalete. Atentie insa la linkurile de tip sitewide(pe toate paginile unui site) care nu sunt recomandate in aceasta faza. Pentru a vedea exact cate linkuri vor veni spre tine de pe un domeniu unde ai inchiriat linkuri sitewide cauta in Google : site:numesite.ro. Aceasta cautare iti va intoarce exact cate pagini indexate are siteul respectiv si astfel vei sti cu exactitate cate backlinkuri vei primi. Eu recomand cu tarie sa evitati astfel de linkuri daca nu le stiti folosi. Iar daca nu ai de ales pune-le cu link de brand si nu cu ancora pe care doresti sa urci in Serp.


https://twitter.com/bradudan/status/306840599154290688

Un alt criteriu important pe care trebuie sa il ai in vedere atunci cand iti fixezi campania de link building tine de momentul punerii linkurilor si momentul real al indexarii lor de catre Google. Acest moment poate diferi mult, iar daca doresti o viteza mai mare la indexare iti recomand sa folosesti www.pingomatic.com.

Este important de inteles ca cresterea portofoliului de linkuri este un proces de durata si nu se face punand sute si mii de linkuri dintr-o data. Foarte multe firme seo din Romania nu tin cont de acest aspect si incearca sa va aduca rezultate foarte rapid punand un numar foarte mare de linkuri ( de obicei de calitate foarte proasta) in cateva zile. Acest lucru poate dauna foarte tare siteului dumneavoastra, de aceea recomandarea mea este sa alegeti o firma care lucreaza mai incet cu linkuri de calitate in detrimentul unei companii care va promite rezultate foarte rapide.

Exista strategii care folosesc linkuri de o calitate foarte slaba ( comentarii pe bloguri, profile de forumuri, wiki’s, directoare de articole spinate prost) si exista strategii de link building care apeleaza la articole unice scrise special pentru dumneavoastra postate pe siteuri serioase. Eu personal va recomand varianta doi care este foarte sigura si pe termen lung. Prima varianta chiar daca da rezultate pe termen foarte scurt va va aduce cu siguranta mari dezavantaje pe termen lung.

Nu mai este valabila formula cine are mai multe linkuri pe ancora este primul Aceasta formula functiona foarte bine in urma cu cativa ani, dar acum Google este foarte atent la aceste tehnici de tip black hat.

Am lansat special pentru astfel de discutii un forum Seoarmy unde la sectiunea Link building puteti pune orice fel de intrebari si vi se va raspunde cu competenta si drag ori de cate ori este nevoie. In plus membrii acestui forum sunt tinuti la curent cu noile tehnici de seo si social media ce apar pe plan mondial.

Un aspect foarte important in link building este calitatea linkurilor, ori eu unul prefer 2 articole de 500 cuvinte + unice targetate pe cititor la 200 de comentarii pe bloguri super spamate. Zic acest lucru din doua motive : primul ar fi ca acest link din articol are puterea a sute, poate mii de astfel de linkuri de tip spam si doi pentru ca acest link in continut relevant si unic cu siguranta nu imi va face rau niciodata.

In procesul de link building trebuie sa tineti cont si de faptul ca nu avem nevoie doar de linkuri de pe siteuri de page rank mare. Una dintre greselile frecvente este aceea ca siteuri foarte noi cumpara articole sau linkuri doar pe siteuri de pR 4 +. GRESIT!!! Google stie ca nu este natural ca un site sa primeasca doar linkuri de page rank mare si ca proportia mare a linkurilor create in mod natural cuprinde multe siteuri de pr 0 si pr 1, si putine de page rank 3 +. Asadar nu exagerati cu achizitia de linkuri de page rank mare!!
De asemenea important este sa aveti linkuri de pe cat mai multe domenii diferite, aflate pe servere diferite si cu TLD cat mai diferite. Asadar 200 siteuri de pe 200 domenii diferite nu vor avea niciodata greutatea a 200 de linkuri de pe paginile unui singur site, oricat de tare ar fi acel site! Tineti minte asta!


https://twitter.com/bradudan/status/306841447070593025

Este important pentru diversitate sa aveti si o variatie pe ancorele de pe linkurile care vin spre voi. Eu unul prefer urmatoarea formula : 30% linkuri de brand, 30 % linkuri de user de tip click aici, detalii, etc si abia 40 % din ancore sa fie targetate pe cuvinte cheie cu precizarea ca nici un cuvant cheie nu are mai mult de 30 % el singur. Nu ma intrebati de ce zic asta!! Faceti asa si va fi foarte bine!!!

Nu va feriti de linkurile nofollow , au si ele rolul lor. Un site crescut natural are si linkuri dofollow si linkuri nofollow. Google stie acest lucru. Cam asta ar fin mare poveste cu linkurile si campania de link building. Sper ca acest articol sa va fie de folos si daca aveti intrebari va astept aici.

Sonia Ciocîrlan:
Related Post